هاوينگ بيتكوين halving

آموزش جامع بلاك چين و ارزهاي ديجيتال

هاوينگ بيتكوين halving

۱۲ بازديد

 

 

هاوينگ چيست ، چه تأثيري بر قيمت بيت كوين ميگذارد؟ و چه پيامدهايي براي استخراج كنندگان و آينده رمزارز در پي خواهد داشت؟ در اين پست كه برگرفته از مقاله سايت coindesk است به توضيح هر آنچه در اين باب نياز داريد، خواهيم پرداخت.

خلاصه هاوينگ 

وقتي كلمه هاوينگ يا همان نصف شدن به گوشمان ميخورد قاتلي را تجسم ميكنيم كه يك تبر در دست دارد . اما در واقع اين طور نيست و اين فقط يك لقب است. لقبي كه به يكي از مهمترين اتفاقات در تاريخچه بيتكوين نسبت داده شده است.

آخرين هاوينگ بيت كوين در تاريخ 11 مه سال 2020 انجام شد. هاوينگ بعدي احتمالاً در سال 2024 صورت ميگيرد.

هاوينگ هر 4 سال يكبار انجام ميشود.در ماه مه سال 2020،تعداد بيت كوين هايي كه هر 10 دقيقه به عنوان پاداش به ماينرهاي شبكه داده ميشد از 12.5 به 6.25 كاهش پيدا كرد. اين رويداد مهمي بود كه بايد اتفاق مي افتاد. چرا كه پيش از اين هم 2 بار انجام شده بود.

جذابيت يك دارايي زماني زياد ميشود كه توجه همه كاربران به رويدادي كه قرار است در آينده اتفاق بيفتد جلب شود. در شبكه بيت كوين اين رويداد مهم همان هاوينگ است.

وقتي ميزان رمزارز وارد شده به سيستم به طور ناگهاني كاهش پيدا كند، در صورتي كه تقاضا هنوز همانقدر زياد باشد ،افزايش قيمتآن رمزارز را در پي خواهد داشت . به همين ترتيب ، اين رويداد منجر به بحث پرشوري در مورد پيش بيني قيمت بيت كوين و نحوه واكنش بازار به اين رويداد شده است.

به گفته مايكل دوبرووسكي (Michael Dubrovsky)، بنيانگذار بنياد غيرانتفاعي PoWx :

” اگر ماينرها بيت كوين كمتري بفروشند، پس تعداد بيت كويني كه براي خريد در دسترس خواهد بود هم كم ميشود.”

 

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سايت فكت كوينز مراجعه نماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.